Page 1 2 
Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

-star Rating Rate It!  Login/Join 
Picture of Gerda Dekker
Posted
Hoi allemaal,

Ik lees een hele discussie op het Am. forum betreffende QT CHI. Ik begrijp het niet helemaal, kan iemand uitleggen?
Dank jullie wel!
Ger

Posts: 112 | Location: The Netherlands | Registered: 05 January 2006Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Posted Hide Post
Hoi Gerda

wat ik ervan begrijp is dat het een collectieve "ketting"(daarmee bedoel ik dat een heleboel mensen eraan meedoen)is van energie waar je uit kan tappen, één keer per dag..
Deze energie heeft een hogere vibratie (is mijn eigen invulling, heb het daar niet gelezen maar denk dat het zo is) als er meer mensen aan deelnemen en in de eerste post van het topic staat uitgelegd hoe je die kan ontvangen.
Verder kan ik niet vinden hoe je er precies aan kan deelnemen qua zelf energie "doneren".

Op deze link is meer over het onderwerp te vinden:
http://quantumtouch.groupee.net/eve/forums/a/tpc/f/6311071811/m/4371031152

ik heb nu niet zoveel tijd om er veel over op te zoeken maar ga het zeker doen klinkt heel erg interessant!

ik hoop dat je er wat aan hebt, of was dit wat je wel snapt?

Als iemand er iets over weet, vertel het ik denk dat dit iets heel groots is!

Groeten, Tijs

Posts: 25 | Location: Amsterdam, the Netherlands | Registered: 20 October 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Gerda Dekker
Posted Hide Post
Hoi Tijs,

Ja, wat ik ervan heb begrepen is dat je jezelf 'leeg' moet maken, dan een bepaalde zin zeggen (I ask to receive to a QT CHI session). Je kan het ook voor iemand anders aanvragen (I ask that.... -name-... receive a QT CHI session). En daarna rustig aan doen, liggen (uur?). Laat het dan maar op je afkomen? Ik lees in ieder geval dat er heel veel gebeurt wanneer je hiermee bezig bent.
Het is geen officiele techniek of methode van QT. Ik zie dat Geert hiermee ook al een ervaring heeft opgedaan. Gewoon proberen dan maar! Dit is inderdaad wat ik ervan heb begrepen. Jij maakt het wel duidelijk door te zeggen dat het een soort energieketting is. Ja, en hoe je zelf kan doneren, ik weet het niet. Misschien nog handig om op de Am.site te vragen?

Groetjes van Ger

Posts: 112 | Location: The Netherlands | Registered: 05 January 2006Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Posted Hide Post
Ik denk dat ik weet hoe je moet deelnemen:

http://quantumtouch.groupee.net/eve/forums/a/tpc/f/8801...371004162#3371004162

En dan de instructie volgen van wat er vanaf hier staat:

A Quantum Thought Collective Healing Intention (QT CHI)

succes ermee ik ga het ook proberen!

Posts: 25 | Location: Amsterdam, the Netherlands | Registered: 20 October 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post

Posted Hide Post
Hallo,

De QT CHI is gecreeerd door een groep QT-ers gedurende een "bijeenkomt" in de chatroom. Het is een soort van "energy packet" dat gebruikt kan worden om je eigen QT sessions te versterken. Je kunt het gebruiken, een keer per dag, voor jezelf, of voor anderen, gedurende een QT session. Ik heb het nu een paar keer gebruikt voor anderen, en ik kan de toename in energie voelen. Ik heb ook ontdekt dat ik er voorzichtig mee moet zijn voor mezelf, ik krijg het er onaangenaam warm van (niet terwijl ik mezelf QT geef, maar later).

Posts: 57 | Registered: 14 April 2005Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Gerda Dekker
Posted Hide Post
Hoi Tijs en Ceram,

Dank jullie wel! Tijs de link die je als eerste gaf is de juiste link. In je laatste bericht kom je op dit topic terecht.
Ik had inderdaad ook gelezen dat QT CHI is bedacht in de chatroom van enige tijd geleden. Wel ontzettend creatief he. Ik ga het proberen en zie wat ervan komt. Ik zal ook speciaal letten op mijn eigen energie wanneer ik het voor iemand anders gebruik, Ceram.
Weten jullie ook hoe het komt dat je van QT CHI kan gebruiken? Komt het door de intentie van meerdere personen die weten dat QT CHI er is en het zo in stand houden?

Ger

Posted Hide Post
Hey Gerda,

ik weet het niet zeker het is meer wat ik denk wat ik daarop kan antwoorden, maar ik denk dat het ongeveer hierop neerkomt:
de energie heeft zelf een bepaalde kennis dat hij al snel weet wat je wilt en bedoelt. Als je op afstand iemand behandelt zonder dat je diegene kent of gezien hebt kan je alsnog resultaat boeken omdat de energie weet wie je bedoelt.
Verder heb ik op het Amerikaanse forum gelezen dat healing niet aan tijd gebonden is, dus dat betekent ook dat je idd een soort "reserve" kan maken waaruit je kan tappen als je dat nodig hebt.
En door die reserve een bepaalde naam te geven hebben heb je al als het ware de intentie om daar energie aan te geven of van te nemen omdat de energie weet wat je bedoelt.

Maar wat ik nu heb getypt is puur wat ik denk
hoop dat je er wat aan hebtWink

tijs

Picture of Gerda Dekker
Posted Hide Post
Hoi Tijs,
Natuurlijk heb ik hier wat aan, het geeft altijd weer stof tot nadenken. Het klinkt heel aannemelijk. Dank je wel.
Ger

QT Instructor
www.qutosh.eu
Picture of Geert
Posted Hide Post
Hoi Gerda,

Inderdaad ik heb dit een keer geprobeerd en was er van onder de indruk. Ik begrijp het ook nog niet helemaal maar ik denk dat Thijs het wel goed heeft uitgelegt.
Ik moet er ook nog meer mee experimenteren maar de decembermaand vliegt voorruit. Met veel gezellige dingen op de agenda komt er niet veel van oefenen met QT.

Geert

Posts: 55 | Location: 's-Hertogenbosch, The Netherlands | Registered: 28 November 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Gerda Dekker
Posted Hide Post
Hoi Geert,
Ik heb QT CHI gevraagd voor twee mensen tijdens een behandeling. Ik ben heel erg benieuwd of ze iets merken. De ene healer voelt niet zo heel veel, de ander wel. Wanneer ik iets van ze hoor, zal ik melden hoe en wat.
Enne, wel blijven oefenen, Geert, ook in december, overslaan kan gewoon niet! Geintje!

Ger

QT Instructor
www.qutosh.eu
Picture of Geert
Posted Hide Post
Eigenlijk niet he.

Ik kan natuurlijk bij het kerstdiner de wijn en de gerechten behandelen.

Water opladen doe ik trouwens regelmatig. Geen idee of het echt iets doet maar ik vind het wel leuk om te doen.

Voelde je zelf verschil tijdens de behandeling met of zonder QT CHI?

Posts: 55 | Location: 's-Hertogenbosch, The Netherlands | Registered: 28 November 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Yolande van Rosmalen
Posted Hide Post
Hee Geert, geen dure wijn gaat QT-jen, hoor! Dan gaat het hele bouquet er af!
Groetjes, Yolande, QTouch Trainingen, Alkmaar.

Posts: 51 | Registered: 29 November 2006Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Gerda Dekker
Posted Hide Post
Hoi Geert,

Nee, geen opvallende dingen gemerkt/gevoeld tijdens het geven van de behandeling met daarin QT CHI opgenomen. De twee mensen aan wie ik QT CHI heb gekoppeld heb ik nog niet gesproken. Voor mezelf heb ik het niet gebruikt, niet nodig gehad. Ik begrijp nu ook veel beter hoe QT CHI werkt, gewoon de topic een paar keer lezen, het dringt nu meer tot me door. Ach, soms duurt het gewoon even voordat het kwartje valt.
Water kun je heel goed QT geven, het smaakt veel lekkerder! Laat die wijn en kerstdiner maar zitten hoor....
Fijne dagen!

Ger

Posted Hide Post
Je kunt goedkope wijn wel lekkerder maken met QT, minder zuur. We deden dat in onze Basic Workshop, en ik heb het thuis ook een keer gedaan.

Ik wilde nog even zeggen dat het leuk is om een Nederlands Forum te zien! Ik woon al heel lang in Nieuw Zeeland, en ik denk dat mijn engels zo langzamerhand beter is dan mijn nederlands Smiler, maar het is toch ook leuk om het in het nederlands te lezen! Zo te horen is QT meer succesvol in Nederland dan in NZ. In ieder geval in Auckland is het nog niet erg van de grond gekomen. Ik heb zelf ook nog niet zoveel succes gehad met QT trouwens.

Groeten uit NZ

Ceram

Posts: 57 | Registered: 14 April 2005Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Gerda Dekker
Posted Hide Post
Hoi Ceram!

Wat leuk om te lezen dat je in Nieuw Zeeland woont en nu heerlijk kan deelnemen aan het Ned. Forum. Welkom! Je Nederlands ziet er perfect uit hoor. Ik moet zeggen dat er in Nederland al aardig wat mensen QT hebben geleerd, ik ben er vanaf half 2005 mee bezig, maar wanneer ik mensen in mijn omgeving spreek en vertel over QT, hebben ze er nog nooit van gehoord. Gewoon doorgaan met QT, de resultaten zijn hartstikke goed, je kunt er veel mee bereiken. Wonderen en wondertjes gebeuren elke dag, verbazingwekkend is het voor mij nog steeds. Ik geniet er van! Ik ben bijna zover dat ik mijn eigen praktijk officieel ga openen, dus website, krantenartikel etc. Spannend! Wel doorgaan met QT, Ceram, als ze eenmaal QT ontdekken.... Heb je de chatrooms al ontdekt? Er is een QT Healing Circle en Meditation geopend. Moet nog even uitzoeken op welke (Nederlandse) tijd er een Circle is.

En Geert, je hoort het, goedkope wijn QT-en en neem het mee naar Baarn, Yolande vindt het erg lekker!

Groetjes van Gerda