Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

-star Rating Rate It!  Login/Join 
Posted
De vriendin van mijn dochter (10 jaar) heeft scoliose en ik hoorde van haar moeder dat ze na de vakantie een aantal maanden in een corset moet om het een beetje te corrigeren. Ik heb haar moeder gevraagd of ik haar een keertje QT mocht geven en de moeder vond het goed, ze was al vertrouwd met reiki. Het meisje zelf heeft op dit moment geen last van haar rug, geen pijn ofzo, maar het idee om de rest van de middag gezellig met mijn dochter te spelen sprak haar wel aan dus ze wil wel een keer komen.

Mijn vraag is nu: zij heeft een scoliose die geen verbuiging naar de zijkant geeft, maar naar binnen toe. Dus verticaal gezien staat het wel op 1 lijn, maar de bocht naar binnen is te groot. Ik heb haar nog niet gemeten, maar kan me zo voorstellen dat je deze afwijking niet kan meten bij de heupen of schouders, hebben jullie een tip waar je het wel kan meten?
Zou het kunnen dat je langer wordt als je rug zich meer uitstrekt?
Ik heb er wel gewoon vertrouwen in dat er iets goeds kan gebeuren, maar ben een beetje bang dat als er niets te merken is, dat ze er al gelijk mee wil stoppen.

Groetjes, Rita

Posts: 7 | Registered: 15 February 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT Instructor
Allergy Practitioner

Picture of Linda Menkhorst
Posted Hide Post
Hallo Rita, het meten van dit soort afwijkingen is soms lastig, maar je kunt wel naar haar hele houding kijken en kijken of daar een verandering in komt. Waarom zou je bang zijn dat er niets gebeurt, als ze een sensatie voelt en eventueel gaat bewegen dan gebeurt er toch iets en dan is het aan haar of dat "goed" voelt.

Succes, gewoon doen als ze het wil, het is het proberen waard.

Posts: 105 | Location: QTouch Trainingen, Egmond aan Zee, Nederland | Registered: 11 April 2005Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post