Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

-star Rating Rate It!  Login/Join 
Posted
Hoe te behandelen van verslavingen zoals roken, drinken. Kan dat via speciale drukpunten? Of zijn er andere manieren?

Posts: 4 | Registered: 01 February 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT Instructor
Allergy Practitioner

Picture of Linda Menkhorst
Posted Hide Post
Zeker vragen waar diegene de behoefte voelt en daar behandelen. Welke emotie er op komt en daar behandelen, daar behandelen waar eventuele klachten van de verslaving zijn, etcetera. En uiteraard eerst heupen en schedelrand om de balans te herstellen.

Posts: 74 | Location: QTouch Trainingen, Egmond aan Zee, Nederland | Registered: 11 April 2005Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Myr
Learning by doing
Posted Hide Post
Ik vraag me af of je je niet moet richten op de fysieke oorzaak. Nicotine en alcohol activeren namelijk de productie van de neurtransmitter dopamine. Dopamine wordt geproduceerd door de hypofyse, een klier in de hersenen (zie ook: info Wikipedia). Bij nogal wat mensen is de dopaminespiegel van nature te laag, waardoor zij onbewust op zoek gaan naar middelen die de dopamineproductie stimuleren. Dat zijn dan ook meestal de rokers en de drinkers die hun gewoonte moeilijk kunnen opgeven, in tegenstelling degenen die deze middelen gebruiken vanwege de sociale aspecten, omwille van stoerdoenerij of onder druk van hun omgeving. Caffeïne en cocaïne geven eveneens een dopamineboost, vandaar dat cocaïne ook wel dope genoemd wordt. Ik kan me dus voorstellen dat QT gericht op de dopamineproductie van de hypofyse succes kan opleveren.

Overigens wordt een te lage dopaminespiegel tegenwoordig ook in verband gebracht met AD(H)D; reden waarom onder hen significant meer rokers, drank- en drugsverslaafden worden aangetroffen. Ritalin en Concerta, de twee meest verkochte medicijnen op dit gebied, ontlenen hun werking dan ook aan het verhogen van de dopamineproductie. Overigens kan hetzelfde effect bereikt worden door het slikken van Rhodiola, een kruid uit Azië. Alhoewel ik zelf ADD heb en Rhodiola slik, ben ik nog steeds niet duurzaam gestopt met roken en zou ik het drinken (niet excessief gelukkig) ook maar moeilijk kunnen laten. Misschien moet ik de dosis maar eens verdubbelen Wink

Love & light,

Myrna

Posts: 25 | Location: Tiel, The Netherlands | Registered: 17 November 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Yolande van Rosmalen
Posted Hide Post
Met QT is het zo gaaf dat het eigenlijk niet uitmaakt wat er precies aan de hand is, waarom iets gebeurt etc...als je gewoon behandelt wat je voelt, fysiek en emotioneel, pakt je lichaam zelf aan wat er aangepakt moet worden.

Zo drink ik veel minder koffie, alcohol, mijn suikerverslaving is tot rust gekomen, door steeds QT te gebruiken als ik zin heb in iets en weet dat het op dat moment niet goed voor me is. Het is wel aanpakken, maar de moeite waard!
Ik ga er zeker mee door, op alle andere gewoonten waar ik van af wil ;-)
Groetjes, Yolande.

Posts: 51 | Registered: 29 November 2006Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
 Previous Topic | Next Topic powered by eve community