Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

-star Rating Rate It!  Login/Join 
Posted
Hallo,
ik heb een klient met ME die ik wil behandelen.Wat is de beste aanpak. Ik ben net instructor met supercharging, core 1 en core 2.
keep the energy runing
Ben Zengerink

Posts: 5 | Location: Wisum,Niedersachsen, Germany | Registered: 03 July 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Caroline67
Posted Hide Post
Hoi Ben,
Ik heb nog geen ervaring met het behandelen van iemand met ME/CVS, maar ben zelf een ex-ME-er. Vanuit die ervaring zou ik zeggen dat je gewoon de klachten van je client kunt volgen. Waar heeft hij of zij het meeste last van en waar is dat gelokaliseerd in het lichaam?
Wat ik er verder van weet is dat het stress-systeem bij ME/CVS ontregelt is. De hersenstam (het verlengde van je ruggenmerg in je hersenen) maakt overuren en maakt teveel hormomen aan (zoals noradrenaline) waardoor de bijnieren teveel adrenaline aanmaken en uiteindelijk te weinig cortisol. Daardoor raakt het immuunsysteem uit balans en het geeft het niet meer de juiste signalen af aan de hersenen... nou ja, een ingewikkeld verhaal waarvan ik hoop dat ik het correct weergeef. Bovendien is er nog veel niet bekend. Maar goed, als het ergens niet goed werkt is het wel in de hersenen (hersenstam) en in de bijnieren. Dus wie weet zou je die plekken ook kunnen behandelen.
Veel succes! Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Groet, Caroline

Posts: 22 | Location: Utrecht | Registered: 18 February 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Caroline67
Posted Hide Post
Ahum...ik typ resultaten...maar bedoel eigenlijk ervaringen Smiler
Ik ben nog niet zo goed in het loslaten van het resultaat Wink

Groetjes, Caroline

Posts: 22 | Location: Utrecht | Registered: 18 February 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Posted Hide Post
Hoi Caroline
Een eerste afspraak is gemaakt. Ik zal je suggesties zeker meenemen in de behandeling.
Ik houd je op de hoogte van mijn ervaringen.
groetjes Ben

Posts: 5 | Location: Wisum,Niedersachsen, Germany | Registered: 03 July 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT Instructor
Allergy Practitioner

Picture of Linda Menkhorst
Posted Hide Post
Hallo Ben, aansluitend op het verhaal van Caroline en de ervaringen met de Quantum-Bodyscan, is het zeker zinvol om 1. de klachten van de client te volgen, 2. emoties te behandelen 3. het hoofd te behandelen gericht op de hypothalamus en hypofyse, 4. de bijnieren te behandelen, 5. het hart te behandelen.

Als iemand een beetje kan aangeven hoe het voelt, dan heb je voldoende aan punt 1.

Posts: 105 | Location: QTouch Trainingen, Egmond aan Zee, Nederland | Registered: 11 April 2005Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Posted Hide Post
quote:
Originally posted by Caroline Timmermans:
Ahum...ik typ resultaten...maar bedoel eigenlijk ervaringen Smiler
Ik ben nog niet zo goed in het loslaten van het resultaat Wink

Groetjes, Caroline

Heb nu al een aantal behandelingen gedaan, de resultaten zijn hoopgevend. Ik ga er rustig mee door. Bedankt voor je tips ze waren erg hulpvol
groeten Ben

Posts: 2 | Location: ben.zengerink@ewetel.net | Registered: 22 October 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Posted Hide Post
quote:
Originally posted by Linda Menkhorst:
Hallo Ben, aansluitend op het verhaal van Caroline en de ervaringen met de Quantum-Bodyscan, is het zeker zinvol om 1. de klachten van de client te volgen, 2. emoties te behandelen 3. het hoofd te behandelen gericht op de hypothalamus en hypofyse, 4. de bijnieren te behandelen, 5. het hart te behandelen.

Als iemand een beetje kan aangeven hoe het voelt, dan heb je voldoende aan punt 1.

Hallo Linda,
Heb je adviezen opgevolgd. Ze hebben al aardig wat resultaat opgeleverd.
bedankt Ben

Posts: 2 | Location: ben.zengerink@ewetel.net | Registered: 22 October 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT Instructor
Allergy Practitioner

Picture of Linda Menkhorst
Posted Hide Post

Posts: 105 | Location: QTouch Trainingen, Egmond aan Zee, Nederland | Registered: 11 April 2005Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Caroline67
Posted Hide Post
Wat goed zeg. Fijn om te horen.
Groet, Caroline