Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

-star Rating Rate It!  Login/Join 
Posted
Hallo,
ik heb een klient met ME die ik wil behandelen.Wat is de beste aanpak. Ik ben net instructor met supercharging, core 1 en core 2.
keep the energy runing
Ben Zengerink

Posts: 5 | Location: Wisum,Niedersachsen, Germany | Registered: 03 July 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Caroline67
Posted Hide Post
Hoi Ben,
Ik heb nog geen ervaring met het behandelen van iemand met ME/CVS, maar ben zelf een ex-ME-er. Vanuit die ervaring zou ik zeggen dat je gewoon de klachten van je client kunt volgen. Waar heeft hij of zij het meeste last van en waar is dat gelokaliseerd in het lichaam?
Wat ik er verder van weet is dat het stress-systeem bij ME/CVS ontregelt is. De hersenstam (het verlengde van je ruggenmerg in je hersenen) maakt overuren en maakt teveel hormomen aan (zoals noradrenaline) waardoor de bijnieren teveel adrenaline aanmaken en uiteindelijk te weinig cortisol. Daardoor raakt het immuunsysteem uit balans en het geeft het niet meer de juiste signalen af aan de hersenen... nou ja, een ingewikkeld verhaal waarvan ik hoop dat ik het correct weergeef. Bovendien is er nog veel niet bekend. Maar goed, als het ergens niet goed werkt is het wel in de hersenen (hersenstam) en in de bijnieren. Dus wie weet zou je die plekken ook kunnen behandelen.
Veel succes! Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Groet, Caroline

Posts: 22 | Location: Utrecht | Registered: 18 February 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Picture of Caroline67
Posted Hide Post
Ahum...ik typ resultaten...maar bedoel eigenlijk ervaringen Smiler
Ik ben nog niet zo goed in het loslaten van het resultaat Wink

Groetjes, Caroline

Posts: 22 | Location: Utrecht | Registered: 18 February 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
Posted Hide Post
Hoi Caroline
Een eerste afspraak is gemaakt. Ik zal je suggesties zeker meenemen in de behandeling.