quantumtouch.groupee.net
Forums
Nederlands
Quantum-Touch Algemeen (Quantum-Touch General Discussion)
Migraine|
Go
![]() |
New
![]() |
Find
![]() |
Notify
![]() |
Tools
![]() |
Reply
![]() |
|
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik behandel namelijk iemand met chronische migraine. Dat heeft hij al bijna 40 jaar. Het is iemand die niets voelt van mijn behandeling en uberhaupt "slecht kan voelen". Na 5 sessies is er nog helemaal niets veranderd aan de migraine. Hij heeft gemiddeld 4 a 5 migraine per week en gebruikt bijna zovaak Immigran. Nu ben ik best geduldig en weet ik dat het lichaam doet wat het moet doen....maar heeft er iemand nog goede tips? Ik heb de tips uit het boek al gehad en heb natuurlijk ook de heupen/schedelrand behandeld. Wie o wie heeft er goede ideeën? Alvast bedankt! Gerlanda Groetjes, Gerlanda |
||
|
|
|
Ik heb 32 jaar migraine gehad en ben er van af...dus het kan.
Maar als je heel veel medicatie gebruikt is het moeilijk; vaak houd de medicatie de migraine in stand, hoe tegenstrijdig dat ook lijkt. QT Tips: Is hij bij de dokter geweest? Hoe lang geleden? Wat is de diagnose (spanningsmigraine, onbekend...) Bespreek de QT mogelijkheden met hem en vraag of hij er mee verder wil gaan. Leg goed uit dat bij veel medicatie het lichaam niet meer zo functioneert als zonder medicatie. Leer hem de ademhaling en bodysweep en laat hem elke dag oefenen/zijn hoofd behandelen. Behandel regelmatig en niet te lang. Lijn goed uit. Behandel met de tripod alle pijnpunten die hij ervaart tijdens een aanval. Laat hem bij de eerste verschijnselen van een aanval bellen en behandel op afstand. Behandel alle schedelnaden, de hele nek, de rug, de kaken, de darmen, alle klieren, de sinussen etc. Kijk naar het voedingspatroon (koffie, alcohol, roken, ongezond eten) en spanningen. Is zijn gebit in orde of zit er misschien ergens een ontsteking (tandarts) Behandel de emoties die met de migraine te maken hebben... Genoeg tips ;-)? Heb geduld maar ga niet over je grens; zeg het eerlijk als het niet goed/effectief genoeg voor je voelt. Geloof in wonderen maar wees reeel; het lichaam doet altijd wat het kan, wil en mag...en dat is soms "niets" of ogenschijnlijk niets. Wie weet zijn er andere plekken in zijn lichaam waar de energie naar toe gaat.. Heel veel succes, blijf ademhalen en bodysweepen en behandel ook je eigen emoties te aanzien van deze behandelingen;-) groetjes, Yolande, QTouch Trainingen. |
|||
|
|
|
Ha Yolande,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Hij loopt inderdaad nog bij een arts. Een speciale in Leiden en die wil hem 3 maanden zonder medicatie hebben. Daar is hij vorige week mee gestart.Diagnose is vooralsnog onbekend. Ik kan hier weer verder mee aan de gang. Dank! Vele therapeuten van andere disciplines hebben zich er al op stuk gebeten Thanks! Gerlanda Groetjes, Gerlanda |
|||
|
Hallo Gerlanda,
Raad je aan om het volgende bij de behandeling te betrekken. Plaats je 2 wijsvingers op de plaats waar je de schedelrand meet, dus de 2 kuiltjes. Ga zo al drukkend met je 2 wijsvingers steeds een stukje naar beneden ( min. 2 minuten per stukje) tot aan de wervels, en behandel vervolgens het hele hoofd alsmede de nek, doe ook de ellebogen en de knieen. veel succes. garoetjes Ton |
||||
|
|
|
Dank je Ton, ik ga het zeker proberen!
Fijn weekend! Gerlanda Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
lover of sunsets Certified QT practitioner |
Hi Gerlanda
Hope you can understand English because I can't write Dutch and can only understand Flemish because I talk Afrikaans. I gather that you are not getting success with someone with migraines. Have you looked at the emotional cause behind these headaches. I find there is nearly always one. When did they start - linked to an emotional upset? If you can find the stress behind the migraines you are half way there. Then provide emotional healing in the heart centre. Hope this helps. And don't give up. "Expect miracles" |
|||
|
|
|
Thanks Wendy for your input. The migraine started most likely after an accident as a teenager. But that's not sure.
The "healer" is an person who has trouble "feeling" so it's very hard to find out where he is feeling any emotions so I can put my hands there. But he's trying and I keep asking...so one day there must be a change! As long he won't give up....I won't! Thanks again! Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
Hoi Gerlanda,
Wendy heeft gelijk, er is altijd een emotionele oorzaak achter de lichamelijke klachten. Dit is niet alleen bij migraine, maar dit geldt voor alle lichamelijke klachten. Ik heb veel baat bij het boek van Christiane Beerlandt, De Sleutel tot Zelf-Bevrijding. Alle mogelijke ziektes kun je hierin opzoeken met tekst en uitleg over de ware oorsprong van ziekten. Succes! Ger |
|||
|
|
|
Naast alle geweldige boeken over ziektes en emoties is het ook goed om te realiseren dat met QT de "reden" van een klacht spontaan bekend kan worden tijdens een(eerste of zoveelste) behandeling,
een soort "AHA" gevoel...dat maakt het zo toegankelijk voor een ieder. Soms is het heel belastend als je met de "uitleg" van de klacht komt, vooral als iemand er nog niet aan toe is, het niet helemaal wil weten (of helemaal niet...)of er verder niets mee kan. Wees dus wijs en schat in wat je wel en niet moet vertellen; train je client in het leren voelen van wat hij voelt en laat hem mee ademen, wie weet... Toen ik zelf migraine had wist ik gedeeltelijk waar het mee te maken had, maar nu ik het al een paar jaar niet meer heb wordt me steeds meer duidelijk hoe complex zo'n klacht kan zijn: vaak een combi van een fikse beschadiging, stress, niet geuite emoties, verkeerd voedingspatroon etc etc. Dus een goed idee, als jullie allebei door willen gaan, gewoon doorgaan! Succes en groetjes, Yolande. |
|||
|
|
|
Hallo,
Gerda, ik ken en heb het boek. Zelf heb ik natuurlijk gekeken. Denk alleen dat de cliënt, zoals Yolande al benoemd, er niets mee kan. Misschien in de toekomst. Ik heb hem vandaag de basis technieken uitgelegd en hem "huiswerk" en mijn QT boek meegegeven naar huis.We zullen zien wat er mag gebeuren en we gaan gewoon door tot 1 van ons het niet meer ziet zitten Bedankt wederom voor jullie input! Groetjes Gerlanda Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
Hoi Gerlanda en Yo,
Je hebt gelijk hoor Yo. Ik heb wel houvast aan het boek, maar ga natuurlijk niet zeggen: het is dit-en-dat, wanneer iemand er (totaal) niet voor open staat. Aan de hand van gesprekken met de healer hoor ik al snel genoeg hoe ver iemand in zijn/haar ontwikkeling zit. Dus respect voor een ieder. Gerlanda, heb je al gedacht om je healer aan te melden bij de Topic Healing Requests op het Amerikaanse forum, zodat afstandsbehandelingen gegeven kunnen worden. Je hebt veel respons op het Forum. Dit natuurlijk wanneer hij dit wil. Ger |
|||
|
|
|
Goede tip Gerda! Ik zal het met hem bespreken.
Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
Even een kleine update. ER is een verandering te merken in zowel de intensiteit als in de frequentie van de aanvallen. De meneer heeft niet meer gespoten maar wel af en toe een paracetamolletje genomen. Het lijkt dus langzaam de goede kant uit te gaan!
Groetjes! Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
Super!
Groetjes, Yolande. |
|||
|
|
|
Hoi Gerlanda,
Vandaag kreeg ik de EFT nieuwsbrief en dit is een gedeelte dat over migraine gaat. Misschien een idee. EFT is heel makkelijk te leren en op you tube zijn ook voorbeeld filmpjes. Hoop dat je client er wat aan heeft. groetjes Pinky Migraine Headache Relief: No Meds Therapy Reports 80% Effectiveness--Often Works in Minutes San Francisco, CA (PRWEB) -- Stanford Engineer Gary Craig introduces a new approach for migraine headache sufferers. This non-drug treatment is called EFT (Emotional Freedom Techniques) and, through clinical applications, has provided an effectiveness rate of over 80%. In essence, EFT is an emotional version of acupuncture except needles are not necessary. Instead, gentle fingertip tapping on precise meridian energy points allow the body's subtle energies (or Qi, as it is called in Chinese medicine) to flow unimpeded. This has proven repeatedly to provide relief from a wide variety of pains, including migraine headaches. An estimated 303 million worldwide experience recurring migraine headaches. At any one time migraines are incapacitating 20 million people, interfering with their productivity and disrupting their personal as well as professional lives. "EFT can nearly eliminate this problem," says Craig. "While qualified physicians should always be consulted, the rapidity and ease with which this process often works is astonishing." EFT Practitioner Lindsay Kenny reports on one of her early migraine headache cases as follows: "Sherry was out of medication and out of her mind in pain, so she tried lying on the floor and tapping for relief, not knowing whether or not EFT would help. She said that relief came within minutes of tapping and that the migraine was completely gone in less than 10 minutes. She was delighted and astounded. And so was I. That was the first time I knew EFT could work on such serious ailments." Although EFT is a new process, it has been discovered by innovative members of the medical community. They have found that it effectively addresses the emotional causes to disease and thus provides relief where other methods fail. As Los Angeles Urologist Eric Robins says, "Some day the medical profession will wake up and realize that unresolved emotional issues are the main cause of 85% of all illnesses. When they do, EFT will be one of their primary healing tools .... as it is for me." Over 225,000 people have downloaded Craig's free training manual and another 5,000 to 10,000 download it each month. Known as The EFT Manual, it has been translated by volunteer practitioners into nine languages. The EFT website is the sixth most actively visited natural health site in the world. The EFT Manual gives anyone all the basics so they can apply it right away. It can be freely downloaded at... http://www.emofree.com/downloadeftmanual.asp |
|||
|
| Previous Topic | Next Topic | powered by eve community | Page 1 2 |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|