quantumtouch.groupee.net
Forums
Nederlands
Quantum-Touch Algemeen (Quantum-Touch General Discussion)
erg moe na behandeling|
Go
![]() |
New
![]() |
Find
![]() |
Notify
![]() |
Tools
![]() |
Reply
![]() |
|
Tijdens het behandelen van een mevrouw voor schouder- en knieklacht begint ze erg te gapen en later op de dag is ze heel erg moe en koud, pijn in schouder wordt dan ook erger. De behandeling is 2 keer in de week, per keer ongeveer 20-30 minuten
Nu kan ik mij voorstellen dat het herstel energie kost en daarom moe is mede omdat ze meer lichamelijke problemen heeft. Mijn vraag is moet ik op deze manier doorgaan? Heel graag jullie reacties/suggesties want ik wil haar zo graag van de pijn afhelpen. Janet |
|||
|
|
|
Heb je haar de ademhaling en bodysweep zelf geleerd, laat je haar mee ademen, veel water drinken tussendoor; er gebeurt klaarblijkelijk heel veel.
Als zij er vertrouwen in heeft en jij ook ondanks de heftige reacties, kan je zeker doorgaan, regelmatig en kort, en laat haar veel rusten/slapen tussendoor zodat alle helende energie naar de plek kan gaan waar het nodig is. Soms kun je beter op afstand behandelen bijvoorbeeld elke dag 5 minuten. behandel ook eventuele emoties, volg goed wat het lichaam aangeeft, experimenteer met alle technieken die je hebt geleerd. Succes, groetjes, Yolande. |
|||
|
Hallo Yolande,
Bedankt voor je reactie. Wij gaan door. Door het vele dokteren/ziektes zit er inderdaad opgekropte emoties. ze kan bv niet huilen terwijl ze dat vroeger juist heel snel deed. Kun je me op weg helpen hoe ik het beste de emotie kan behandelen (heb mn boek uitgeleend) nogmaals bedankt Janet |
||||
|
Hallo Janet,
Het gapen is een teken dat er geblokkeerde energie vrijkomt, kan zijn dat je ook staat te gapen. Koud is prima betekend dat er goed gewerkt wordt van binnen. de pijn is het gevolg dat energie energie zoekt en daarbij botst wat in sommige gevallen pijn kan geven maar gaat vanzelf weer weg. Wat de emoties betreft.. leg je handen net onder de nek en laat energie stromen met een rustige ademhaling. De moeheid kan je wellicht verhelpen door de milt te behandelen. dit was mijn bijdrage, fijne dag verder. ton www.yourbodyinbalance.info |
||||
|
Hallo Ton,
Bedankt voor je reactie Het klopt dat ik vaak sta te gapen en soms word ik zelf ook koud, ik kan dit niet verklaren. Het is fascinerend wat Quantum Touch allemaal doet, je ontdekt iedere keer weer nieuwe dingen. ik houd jullie op de hoogte groetjes Janet |
||||
|
|
|
Hallo Janet, een emotiebehandeling met QT gaat als volgt: vraag waar de emotie, de blokkade, het "niet kunnen huilen" zit en leg daar je handen op.
Meestal is dit een gebied ergens tussen kruis en kruin. Adem en bodysweep en volg wat er gebeurt; verschuift of verandert de emotie, komt er een pijn plek omhoog, moet iemand huilen, lachen of iets anders.... Blijf het gevoel, of het nu pijn of emotie is, volgen en laat haar goed mee ademen. Blijf uit het verhaal, probeer in het "voelen" te blijven. Als je zelf veel gaapt en koud wordt kun je proberen je energie zo hoog mogelijk te maken door combinaties van technieken en intenties (een rode vortex met een 2-6 ademhaling en de intentie "kracht", om een voorbeeld te noemen). Neem bijvoorbeeld warmte en zuurstof mee in je bodysweep;-). Als iemand moe is, vraag waar hij/zij het meest moe is of laat ze zelf een plek uitkiezen waar je je handen legt: laat de regie bij de ander, probeer zoveel mogelijk te volgen wat er gebeurt, vraag regelmatig wat er gebeurt, hoe het voelt, of je nog op de goede plek zit. Nog een tip bij heftige klachten: laat iemand zich voorstel;len hoe het voelt als alles weer goed is; wil je ontspanning, ruimte, rust van binnen...neem dit gevoel beide mee in de bodysweep, behandel alle emoties omdat het nog niet goed met je gaat etc. Kortom, wees creatief en denk aan de QT basis: adem en sweep allebei, drink veel water en geniet met volle teugen! Groetjes, Yolande. |
|||
|
| Previous Topic | Next Topic | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|