quantumtouch.groupee.net
Forums
Nederlands
Quantum-Touch Algemeen (Quantum-Touch General Discussion)
Geen reactie op QT?|
Go
![]() |
New
![]() |
Find
![]() |
Notify
![]() |
Tools
![]() |
Reply
![]() |
|
|
|
Eigenlijk reageren ontvangers normaliter altijd op QT, een enkeling voelt niets, beweegt niet en blijft stoïcijns tijdens de behandeling. Ook al visualiseer ik me wezenloos en gebruik ik diverse technieken om mijn trilling omhoog te brengen. Ook achteraf voelt men geen verandering of verbetering. Dit vind ik toch wat vreemd,ik begrijp dat sommige mensen QT een wonderlijke "actie" vinden. Wordt het ontvangen door te rationeel ingesteld zijn van de ontvanger misschien afgeremd?? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd. Groetjes a.
|
||
|
|
|
Hai Antsje,
Ook ik heb de ervaring dat mensen weinig merken. Ondertusen ben ik wel overtuigd dat QT doet wat het mag/moet doen. Toch vind ik het voor mijn eigen zelfvertrouwen toc wel prettig als mensen iets voelen tijdens de behandeling. Ik vraag mensen ook altijd even te mailen of te bellen na een paar dagen. Van sommigen hoor je nooit meer iets. Ik ga er dan maar van uit dat er (nog) geen veranderingen hebben hebben plaatsgevonden. En bij sommigen heb ik wel van alles gevoeld bij de behandeling en de cliënt ook! Dus het soms moeilijk te zeggen. Gewoon lekker doorgaan en ervan overtuigd zijn dat het werkt! Groetjes! Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
Hoi Antsje en Gerlanda,
Ja, die ervaring kan ik delen. Ik behandel twee mensen die niets tot weinig voelen. En inderdaad, dan kun je van alles proberen en denken: dit moeten ze toch voelen? Maar dan zeggen ze, nee hoor, ik voel niets. Ik moet er nu om lachen, wij weten toch allemaal dat QT hartstikke goed werkt? De een voelt niets en de ander voelt alles. Gewoon doorgaan met ademhalen! ;-). De een voelt achteraf wel verbetering, de ander niet. Gelukkig geloven ze allebei in QT en komen ze terug, omdat het beter met ze gaat. Ik geloof niet dat te rationeel ingesteld zijn afremt in de verbetering van de klachten, wel in het voelen van de QT-techniek door de healer. Ik vind dit wel een moeilijke discussie, een healer kan natuurlijk onzeker zijn in de verbetering van klachten na een aantal behandelingen. De ene keer voelen ze zich goed, de andere keer wat minder, net als dat met 'gezonde' mensen kan gebeuren. Soms zit je lekkerder in je vel dan andere keren. (Vind ik ook wel een moeilijke). Leuke discussie! Het prettigst is toch wanneer de healer wel voelt wat je aan het doen bent. Gisteren voelde iemand alsof er water langs zijn hals stroomde toen ik zijn hoofd aan het behandelen was. Die had ik nog niet eerder gehoord! Groetjes van Ger |
|||
|
|
|
Hai Antsje en Gerlanda
Voor mij kan het echt heel erg verschillen, het valt mij bijvoorbeeld in workshops wel op dat de behandelaar soms heel onzeker kan zijn, terwijl hij of zij juist de persoon is waar het het 'lekkerst' bij kan gaan (hele warme handen enzo) Voor mijzelf heb ik toch het idee dat des te meer je jezelf 'uit de weg gaat' - dus geen verwachtingen) des te beter en des te meer je gaat voelen en des te meer andere mensen gaan voelen als je met ze bezig bent. Daarom vind ik het ook wel belangrijk dat je van te voren bepaalt 'hoe erg de pijn is' - omdat je vaak toch een 'verbetering' door krijgt van de klant aan het eind van een sessie. (Ook al heeft hij/zij niets gevoeld..) Oftewel...gewoon door blijven gaan! Liefs Namaste Herma |
|||
|
|
|
Soms moet men "leren" voelen; als je al jaren pijn hebt voel je liever NIET!
Ik maak het nooit mee dat iemand absoluut niets "ervaart"; een goede intake en klachtenomschrijving + pijncijfer, zoals Herma aangeeft, is in deze dus erg belangrijk. Lekker de technieken gebruiken, varieren, experimenteren, proberen, durven, geloven, vertrouwen, met liefde werken, en genieten Liefs, Yolande, QTouch Trainingen, Alkmaar. |
|||
|
|
|
Leuk om jullie reacties te lezen. Altijd plezierig om met elkaar te delen. De personen die tijdens de sessie niets menen te voelen zijn vaak de pesonen die wel enigszins nieuwsgierig zijn naar QT maar er ook niet in "geloven". Mijn antwoord is dan dat dit ook niet hoeft omdat het zijn weg wel vindt. Het scheelt idd als je zelf geen verwachting hebt en je wil niet gaat opleggen. Toch vind ik het leuker werken als ontvangers wel iets ervaren. groetjes a.
|
|||
|
|
|
Je hebt helemaal gelijk: reacties zijn altijd prettig omdat je dan het gevoel hebt dat er daadwerkelijk iets gebeurt. Tip: werk dus veel met mensen die goed kunnen voelen ;-)
Groetjes, Yolande, QTouch Trainigen, Alkmaar. |
|||
|
|
|
Leuk die reacties!
Ik voel ook meestal wel van alles gebeuren hoor! En mijn client ook! En dat is gewoon het leukst Een lastige is mijn partner...die voelt heel vaak niets behalve als hij echt ergens heel veel last van heeft Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
Ach, die partners toch
Leef je helemaal uit met al je technieken, wie weet gebeurt er meer dan je denkt.... En laat hem mee-ademen en bodysweepen, dat werkt vaak ook geweldig! Groetjes, Yolande, QTouch Trainingen, Alkmaar. |
|||
|
|
|
Dank je Yolande, de volgende keer dus nog meer uit de kast....
Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
|
|
|||
|
|
QT Instructor Allergy Practitioner |
Ik heb het met Alain Herriott over dit onderwerp gehad, met name over het feit dat dit met name het gevoel lijkt te zijn bij familie, wat wij regelmatig horen. Volgens Alain is er vaak met familie een zelfde trilling of een yang-energie. Het werken met de yin-technieken (Core) kan dan heel goed werken. Bij mijzelf is dat ook zo, ik reageer bij een zelf behandeling supersnel met de core.
Nog een tip, laat mensen die niets voelen alle klachten een cijfer geven, mijn ervaring is dat zij het niet benoemen in wat ze gevoeld hebben, maar wel in de verandering van klachten. Zoals bij mijn moeder kan het behandelen van een zere knie leiden tot een enorme verminder van longemfyseem, waar ik niet aan "hoefde" te werken, omdat dat toch niet meer kon veranderen. |
|||
|
|
|
En dit alles lezend, besef ik waarom ik soms tijden niet met QT werk. De mensen kijken een beetje raar naar me, wat sta jij nou te blazen en te hijgen, hihi, en ach, nee, ze voelen niks nee. Gister nog iemand: ja ik voel wel wat warmte, maar mijn schouders en alles doen nog steeds vreselijk pijn. En ik moet zeggen dat ik dan soms even over een drempel moet om verder te gaan met QT. Men 'belt nog wel voor een volgende afspraak' en dan hoor je inderdaad niks. maar goed, ik ga binnenkort iemand met QT behandelen voor haar bekken, twee mensen zelfs! Ik hou jullie op de hoogte. Want IK weet dat QT werkt, maar ja.......... ook een ervaren therapeut wordt wel eens onzeker. Zoals ik vaak zeg: ik ben net een echt mens, haha. Leuk discussie is dit....... leerzaam hoor! EN bevestigend. Succes allemaal. Groetjes, Inge
|
|||
|
|
|
oeps...tekst bij het verkeerde item
Groetjes, Gerlanda |
|||
|
|
QT Instructor www.qutosh.eu |
Mijn echtgenoot zegt altijd dat hij er te nuchter voor is.
Het voelt ook wel anders maar er gebeurt van alles. De score geeft dat ook altijd aan. Hij wil er ook niet de tijd voor nemen maar omdat ik wil oefenen zegt hij, ok een klein kwartiertje dan. De grap is dat hij dan rustig ontspant en zich een uur lang laat behandelen. Als ik vraag wat hij heeft gevoeld is het antwoord steevast: niet veel. Maar de score is inderdaad altijd verbeterd Geert |
|||
|
| Powered by Eve Community | Page 1 2 |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|