Go
New
Find
Notify
Tools
Reply

-star Rating Rate It!  Login/Join 
QT user
Picture of Pascal75
Posted
Ik lees regelmatig in de engelstalige stukjes dat mensen energie sturen 'for his/her highest good'.
Wat betekent dit en wat moet ik me daarbij voorstellen?

Groeten,
Marijke

Posts: 73 | Location: Hoog-Keppel ( Netherlands ) | Registered: 09 August 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT Instructor
www.qutosh.eu
Picture of Geert
Posted Hide Post
Hoi Marijke,

Highest good = best haalbare

In plaats van energie te sturen naar symptomen of een situatie kun je energie sturen naar het hoogste goed. Daarmee bied je de energie aan met een positieve intentie zonder gericht te sturen. Daarmee kun je op een dieper niveau werken waardoor niet alleen het symptoom maar ook de oorzaak aangepakt kan worden. En als bonus misschien ook ongemakken die de client nog niet had besproken.

Het hoogste goed zal ook niet verder reiken dan goed is voor de client op dat moment. Het ego van de behandelaar staat buiten spel.

Kun je iets met deze uitleg?

Groeten,

Geert

Posts: 55 | Location: 's-Hertogenbosch, The Netherlands | Registered: 28 November 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT user
Picture of Pascal75
Posted Hide Post
Dus dan ga je ervan uit dat de energie of het lijf/geest van de ander wel weet wat er moet gebeuren. Zoiets?

Groeten en een fijn weekend!

marijke

Posts: 73 | Location: Hoog-Keppel ( Netherlands ) | Registered: 09 August 2008Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post
QT Instructor
www.qutosh.eu
Picture of Geert
Posted Hide Post
Inderdaad, je stimuleert het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Posts: 55 | Location: 's-Hertogenbosch, The Netherlands | Registered: 28 November 2007Reply With QuoteEdit or Delete MessageReport This Post